Je vindt de Hoppinreisplanner in de App Store of Google Play.
Van zodra je de app installeert, vragen wij enkele gegevens zoals je naam, telefoonnummer en e-mailadres. Door deze in te vullen maak je automatisch een Hoppinaccount aan. Daarna kan je de app gebruiken.
Heb je vragen over het gebruik van je gegevens, raadpleeg dan ons privacybeleid.
- Kies je ophaal- en afstaplocatie. Bepaal daarna de datum en het tijdstip waarop je wilt vertrekken of aankomen. Je krijgt een voorstel te zien in de app.
- Kies het voorstel dat je wilt reserveren en reserveer deze rit.
- Iedereen krijgt een tijdsvenster van 30 minuten.
Heb je een ophaaltijd gekozen? Dan is dit tijdsvenster + 30 minuten (voorbeeld: je vraagt om opgehaald te worden om 12 uur, dan is het tijdsvenster 12 – 12.30 uur).
Heb je een aankomsttijd gekozen? Dan is de 30 minuten aangepast op jouw ideale aankomsttijd.
In de app kan je in het menu linksboven favorieten aanklikken en die zelf gaan aanpassen, zoals bijvoorbeeld je thuis- of werkadres. Wanneer je hierop klikt kan je een adres invoeren dat in jouw buurt ligt.
In het menu linksboven bij “Geplande ritten” kan je al je geplande ritten zien. Bij elke rit in de toekomst kan je deze rit nog annuleren.
Je wordt altijd binnen je ophaaltijdvenster opgehaald. Een uur van tevoren krijg je de exacte tijd per sms/voicebericht/pushbericht. Je krijgt twee realtime updates 30 minuten én 5 minuten van tevoren. In de app kan je de flexbus live volgen.
Om pushberichten te krijgen moet je de meldingen inschakelen voor de app. Dit doe je in de instellingen van je apparaat.
Helaas kan je de adressen niet wijzigen wanneer de rit al geboekt is. Je kan wel in de app je rit annuleren en een nieuwe rit boeken.
Je krijgt hier automatisch bericht van. De app stuurt pushberichten over de reële ophaaltijd en dus ook eventuele vertragingen. Belangrijk: om pushberichten te ontvangen moet je meldingen van de app toestaan op je apparaat.
Bij het installeren van de app vragen we je toestemming om je locatie te gebruiken. Dit doen we om je de meest optimale reisroute te kunnen voorstellen. Je bent niet verplicht je locatie te delen, dus je kan dit altijd uitschakelen via de instellingen van je smartphone. Hou er dan wel rekening mee dat de voorgestelde routes minder optimaal kunnen zijn.
Tijdens de testfase betaal je gewoon met een vervoersbewijs van De Lijn. Meer info over de vervoersbewijzen. Leg je een deel van jouw traject af met de trein, koop dan een treinticket in de NMBS app of aan het loket in het station.
Bel de Hoppincentrale (0800 12 2 12). Zij kunnen je wachtwoord resetten.
In de app in het menu linksboven kan je klikken op “account verwijderen”. Het duurt 48 uur voordat je account en al je persoonsgegevens gewist zijn.
Bel de Hoppincentrale (0800 12 2 12). Zij helpen je bij het gebruik van de app.
Vragen rond het gebruik van je gegevens? Lees de privacy policy en de gebruikersvoorwaarden.