Je vindt de Hoppinreisplanner als mobiele app in de App Store (iPhone) of Google Play (Android). Je kunt de Hoppinreisplanner ook raadplegen via de website van Hoppin.
De eerste keer dat je de Hoppinreisplanner gebruikt, worden een aantal gegevens van je gevraagd, zoals je naam, telefoonnummer en e-mailadres. Door deze in te vullen, maak je automatisch een Hoppinaccount aan. Daarna kun je de Hoppinreisplanner gebruiken.
Je kunt ook de Hoppincentrale telefonisch contacteren (0800 12 2 12), dan maken zij een account aan voor jou.
Heb je vragen over het gebruik van je gegevens, raadpleeg dan ons privacybeleid.
Bij het aanmaken van een Hoppinaccount vragen we een aantal persoonlijke gegevens op, waaronder jouw gsm-nummer. Dit om je op de hoogte te kunnen houden van de status van jouw geboekte ritten met de flexbus. Op dit ogenblik is het nog niet mogelijk om de Hoppinreisplanner te gebruiken zonder jouw persoonlijke gegevens of gsm-nummer te delen.
Om (anoniem) jouw reis te plannen met bus, tram, trein of metro kun je wel de routeplanner van De Lijn gebruiken. Om te weten of je binnen jouw traject een flexbus kunt reserveren, moet je echter gebruik maken van de Hoppinreisplanner.
Heb je geen gsm-nummer, bel dan naar de Hoppincentrale op 0800/12 2 12.
Voor vragen over het gebruik jouw persoonlijke gegevens verwijzen we je graag door naar ons privacybeleid.
Ga naar de instellingen van je smartphone. Zoek in de lijst met geïnstalleerde apps naar de Hoppinreisplanner en klik hierop. Vervolgens kun je via ‘Meldingen’ toestemming geven om pushmeldingen te ontvangen op je smartphone. Wanneer je geen toestemming geeft, zul je belangrijke meldingen via sms ontvangen
Opgelet: pushberichten verschijnen op je mobiele apparaat en verdwijnen van zodra je erop tikt. Je kunt ze achteraf dus niet opnieuw terugvinden of nalezen in de app zelf. Wil je jouw meldingen op een later tijdstip nog kunnen raadplegen, raden we aan om de pushmeldingen uit te zetten zodat je berichten via sms ontvangt.
Hier vind je een stap-voor-stap handleiding voor Android en iOS voor het in- en uitschakelen van pushmeldingen.
Als je geen gsm hebt, krijg je een spraakbericht. Je wordt 30 minuten en 10 minuten op voorhand gebeld. Dit is dezelfde info die je via sms zou krijgen.
In het geval van belangrijke of onverwachte gebeurtenissen (bijvoorbeeld een technisch deffect), brengen we je op de hoogte via een bericht in het postvak. Ook zal je telkens (afhankelijk van je instellingen) een pushmelding of sms ontvangen.
Bij het installeren van de Hoppinapp wordt toestemming gevraagd om je locatie te gebruiken. Dit om je de meest optimale reisroute voor te kunnen stellen.
Je bent niet verplicht om je locatie te delen en kan dit altijd uitschakelen via de instellingen van je smartphone. Hou er dan wel rekening mee dat de voorgestelde routes minder optimaal zijn.
Klik op de website op het menu rechtsboven of tik in de app op het menu linksboven. Klik in het menu op Favorieten. En deze kan je dan zelf aanpassen, zoals bijvoorbeeld je thuis- of werkadres. Wanneer je hierop klikt, kan je een adres invoeren dat bij jou in de buurt ligt.
Je kunt je aanmelden in de Hoppinreisplanner zonder wachtwoord. Dat gaat door een code op te vragen via het opgegeven gsm-nummer. Wil je je toch aanmelden via je wachtwoord? Klik dan op ‘Wachtwoord vergeten’ en geef je gsm-nummer in. Dan krijg je een sms met een tijdelijk wachtwoord, daarmee kan je inloggen.
In de app in het menu linksboven kun je klikken op “account verwijderen”. Het duurt 48 uur voordat je account en al je persoonsgegevens gewist zijn.
Bel de Hoppincentrale (0800 12 2 12). Zij helpen je bij het gebruik van de app.
Vragen rond het gebruik van je gegevens? Lees de privacy policy en de gebruikersvoorwaarden.